Toyota automobiliai, aksesuarai, dalys Vilniuje ir visoje Lietuvoje - Tokvila
Naujienos
Ką ant žemės vairuoja lėktuvo kapitonas?

 

Ką ant žemės vairuoja lėktuvo kapitonas?

Per paskutiniuosius 20 metų daug kas pasikeitė: mes kitaip bendraujame ir pramogaujame, kitaip suvokiame mus supantį pasaulį. Vis daugiau žmonių nori ne tik sveikiau ir gražiau gyventi, bet ir vairuoti mažiau aplinką teršiančius automobilius.

1997 m. „Toyota” pristatė legendinį „Prius” – automobilį, pakeitusį mūsų vairavimo įpročius. Tai buvo pirmasis ir elektra varomas automobilis, kurio nereikėjo įkrauti dėl jame pritaikytos pažangios hibridinės technologijos.

Nuo to laiko praėjo 20 metų, tačiau „Toyota” ir toliau juda į priekį, tobulindama savo hibridinę technologiją HSD (angl. Hybrid Synergy Drive), kuri jau įdiegta daugelyje „Toyota" siūlomų modelių ir džiugina per 11 mln. vairuotojų iš viso pasaulio. Vienas jų – ir „Small Planet Airlines“ kapitonas Pavel Marjanov, vairuojantis geriausios komplektacijos hibridinį „Toyota RAV4“. 

- Pavelai, pirmiausia kaip patekote į aviaciją?

- Skraidyti pradėjau nuo 2012 m., tačiau mano karjera aviacijoje prasidėjo dar 2007 m. Pilotu nusprendžiau tapti po Lietuvos oro linijų bankroto. Nenorėjau trauktis iš aviacijos, tačiau rasti darbą oro uoste tuo metu buvo gana sudėtinga. Todėl nusprendžiau mokytis pilotuoti. Šiuo metu esu praskraidęs apie 4000 valandų. O į kairę – į kapitono vietą – persėdau prieš metus.

- Ar jausmas vairuoti automobilį ir valdyti lėktuvą yra bent kiek panašus?

- Pasakyčiau, kad pilotuoti lėktuvą yra lengviau nei automobilį (šypsosi). Na, žinoma, lėktuvo technologija yra daug sudėtingesnė, tačiau eismas ore lyginant su keliais yra tikrai nedidelis. Pakilus telieka skristi trasa, lėktuvą valdo autopilotas, o pilotams tiesiog reikia stebėti procesą, kad skrydis vyktų sklandžiai. Kita vertus, kai kyli ar leidiesi 280 km/h greičiu, automobilio vairavimas 50 km/h greičiu atrodo kaip labai ramus procesas.

- Tai ar mėgstate paspausti kelyje?

- Ne, nemėgstu vairuoti dideliu greičiu – nesu lenktynininkas (šypsosi). Mano senelis buvo pavyzdingas vairuotojas. Manau, kad iš jo ir gavau tą esminę tvarkingo vairavimo pamoką. Be to, man patinka važiuoti tyliai, ramiai.

- Galbūt tai ir yra viena iš priežasčių, kodėl rinkotės hibridinį automobilį?

- Taip, važiuojant hibridu vien tik elektros režimu, beveik nesigirdi jokio garso. Galbūt praeiviams tai nėra labai saugu. Tačiau įsivaizduokite, jei visi važinėtų tokiais automobiliais – būtų kur kas daugiau ramybės mieste.

- Kada supratote, kad norite būtent hibrido?

- Kai pernai buvau Amsterdame, pastebėjau, kad taksi automobiliai ten dažnai yra varomi elektra. Būtent tos kelionės metu mane ir apsėdo mintis įsigyti aplinkai draugišką automobilį. Tačiau kol pilnai elektra varomų automobilių technologija ir infrastruktūra plečiasi, pirmiausia nusprendžiau įsigyti hibridinį automobilį.

- Kelintas tai yra Jūsų automobilis?

- Mokytis vairuoti pradėjau su „Zaporožiečiu“ – išties lyginant su šių dienų pasiūla buvo nelengva valdyti tokį automobilį. Vėliau senelis atidavė man „Žigulį“, kurį išmokau vairuoti net su priekaba – atbuliniu lengvai įvažiuodavau pro nedidelius sodo vartelius. Vėliau sekė keli ne nauji „VW Golf“ automobiliai. Tačiau pernai pribrendau ir supratau, kad noriu naujo, didesnio, komfortabilaus ir patikimo automobilio.

- O kaip dabar yra su kuro sąnaudomis ar jos tikrai mažos?

- Taip, tikrai galiu tai patvirtinti – kuro sąnaudos tikrai mažos, nes, tarkime, mažinant greitį ir stabdant, automobilio kinetinė energija yra paverčiama elektros energija, kuri naudojama akumuliatoriui įkrauti, stovint – abu varikliai automatiškai išjungiami ir pan.

- Kas dar šiame automobilyje Jums patinka?

- Kaip minėjau, automobilis neskleidžia triukšmo ir kuro sąnaudos yra nedidelės – tai didžiausi privalumai. Konkrečiai mano automobilio komplektacijoje dar man patinka vaizdo kamera su 360 laipsnių vaizdu, instaliuota navigacija, pusiau panoraminis stogas, keturi varomi ratai, automatinė pavarų dėžė, šviesus odinis salonas – žodžiu, daug dalykų...

- Ar galvojote koks bus Jūsų kitas automobilis?

- Kitas mano automobilis galbūt bus varomas elektra. Lauksiu, kol bus sukurta patogi infrastruktūra, kol elektra įkrauto automobilio pravažiuojamas atstumas pailgės ir kaina kažkiek nukris. Dabar labai džiaugiuosi hibridiniu variantu.

 

TRUMPAI APIE HIBRIDINIUS TOYOTA AUTOMOBILIUS

Du galios šaltiniai – dukart didesnis vairavimo malonumas

„Toyota" hibridiniuose modeliuose montuojami du varikliai – benzininis ir elektrinis. Jie veikia kartu, užtikrindami dar didesnę galią ir geresnį sukimo momentą, kai to reikia.

Pažangus galios valdymas

Važiuojant įkalne: automobilis varomas abiejų variklių visu pajėgumu.
Mažinant greitį ir stabdant: kinetinė energija paverčiama elektros energija.
Lenkiant: automobilis varomas abiejų variklių visu pajėgumu.
Stovint: abu varikliai automatiškai išjungiami.

Įspūdį daranti kuro ekonomija

Ne paslaptis, jog važinėjant mieste daugelio automobilių benzino sąnaudos padidėja. Tai negalioja hibridams. Idealiai suderintas dviejų variklių - benzininio ir elektrinio - veikimas lemia ypač mažas kuro sąnaudas: pavyzdžiui, RAV4 Hybrid su 2,5 l (benzinas) darbinio tūrio varikliu 100 km vidutiniškai suvartoja 4,9-5,1 l benzino. Norėdami jas sumažinti iki nulio, rinkitės elektrinį (EV) režimą: važiuodami nedideliu greičiu nesuvartosite nė lašo benzino.

Ramybės oazė

Pasirinkus elektrinį (EV) režimą, hibridinio automobilio salone įsiviešpataus ausyse spengianti tyla! Be to, vien elektra varomas automobilis ypač sklandžiai rieda į aplinką neišskirdamas žalingų teršalų.

Plačiau apie hibridus >>>

Grįžti į sąrašą

Kontaktai

Žalgirio g. 122, LT-09300 Vilnius
Darbo laikas Darbo dienomis Šeštadieniais
Naujų automobilių pardavimas 9:00 - 19:00 10:00 - 16:00
Pagrindinis servisas 7:00 - 19:00 9:00 - 16:00
Kėbulų remontas 7:00 - 19:00 9:00 - 15:00
Autodetalės / aksesuarai 7:00 - 19:00 9:00 - 16:00
Naudotų automobilių pardavimas 9:00 - 19:00 10:00 - 16:00

Kiekvieno mėnesio antrą trečiadienį dirbame nuo 10.00 val.