Autorius: Dominykas Butvilas, ralio pilotas, Lietuvos ralio čempiono titulo nugalėtojas
Niekada negalvojau, kad „Toyota Yaris“ vėl gali būti jaudinantis automobilis. Kai aš buvau keturiolikos, į mūsų slalomo aikštelę atlėkė žurnalistas su „Toyota Yaris TRD“ ir iškart šis automobilis, kartu su „Honda Civic Type-R“, papuoplė į mano svajonių sąrašą, pavadinimu „kai man bus aštuoniolika ir turėsiu teises”. Manau, visi turėjo panašų sąrašiuką. Praėjus keliems metams, akį pradėjo traukti „Subaru STI“, „Mitsubishi Lancer Evolution“ ir kiti, pripažinkime, gerokai rimtesni automobiliai. Jau užaugę, turime kitokių svajonių ir, atrodo, būtų sunku kažką priversti į „Toyota Yaris“ pažiūrėti geidulingu žvilgsniu.
Panašu, kad būtent tokius tikslus „Toyota“ išsikėlė kurdama naująjį „GR Yaris“ modelį: pagaminti mažą, nebrangų, pasiekiamą, galingą, bet suvaldomą automobilį, kurio norėtų visi. Receptas yra labai paprastas - visi auto entuziastai jums pasakytų tą patį: svarbiausia - mažas svoris, geras balansas ir keturių varančiųjų ratų generuojamas sukibimas. Tada ir variklis neturi būti kosminio galingumo. Manau, galime net atskirą automobilių entuziastų klasę išskirti, kurie sutiks, jog nekantriai laukia būtent mažos, galingos „kvadrinės” mašinos.
Ir tikrai, vos tik pasirodė „GR Yaris“ prekyboje, jie buvo iškart išgraibstyti, užsakyti žmonių, kurie net nebuvo sėdėję prie šios naujienos vairo. Tai netgi nestebina, nes toks receptas negali nuvilti. Tačiau kiti gamintojai jau kurį laiką yra apleidę šią nišą, kaip mažai pelningą, daug pastangų reikalaujantį projektą. Tačiau ne visuomet pelnas yra pagrindinis tikslas. Būtent tada gimsta tokie projektai kaip šis „Toyota GR Yaris“.
Remiantis panašia logika buvo sukurti ir „R5” klasės bolidai. Jie gerokai nusileidžia konkurentams variklio galia, tačiau bendras geras balansas užtikrina pranašumą trasoje. Nesitikėkite, kad „GR Yaris“ yra „R5“ klasės automobilis, visgi, tai yra ralio bolido pamatas, ant kurio su nedidelėmis modifikacijomis galima būtų pastatyti greitą sportinį automobilį, pranokstantį jūsų vairavimo sugebėjimus. „GR Yaris“ tam yra visiškai pasiruošęs.
Variklis - 3 cilindrų, 1,6 litro. Jeigu klausia žmogus, kurio neplanuojate pavežti, šio fakto geriau ir nesakyti, nes tai neskamba gerai. Tačiau jūsų būsimajam keleiviui tokie skaičiai bus didelė staigmena - 261 AG tokio mažo svorio automobiliui yra „per akis”, „daugiau negu reikia”. Ne, juokauju, tiek ir reikia, ne mažiau.
Išvaizda - pikta, agresyvi, bet labai maloniai traukianti akį. „Yaris“ užpakaliukas nenuvils nei vyrų, nei moterų. Salonas - visiškai geras. Nėra tokių plastmasių, kurios erzintų savo prasta kokybe, barškėjimais, traškėjimais ir kitais triukšmais.
Elektronika - puiki. Nuo eismo juostos palaikymo iki adaptyvios pastovaus greičio palaikymo kontrolės. Sakyčiau, daugiau negu reikia, bet viskas kontroliuojama - vienu mygtuko paspaudimu išsijungia ribojančios slydimo kontrolės ir gali lėkti trasoje. Tada įprastas „Sport” režimas yra pervadinamas į „Expert Sport”. Papildomas pasitikėjimo savimi impulsas prieš startą.
Kalbant apie startą, yra „Launch control” funkcija, kuri palaiko 4000 rpm sūkius, pilnai numynus aksceleratoriaus pedalą, laukiant žalio šviesoforo signalo. Mieste to visiškai nepakanka. Akivaizdu, kad tokios apsukos yra skirtos žvyro ir sniego dangai. Suprantu gamintojo logiką - taip gerokai taupomas automobilio resursas. Nežinau, ar ši funkcija atjungiama, bet man patiko, kad ji automatiškai aktyvuota ir nereikia skaityti instrukcijos ar užsirašyti į programavimo kursus, kaip tai būna su kai kuriais kitais automobiliais.
Salone vietos pakanakamai vidutinio ūgio žmogui. Jeigu tu esi virš 185 cm, gali būti, kad veidrodėlis tau užstos pusę priekinio stiklo, galva bus prie lubų ir tu liūdėsi, „kodėl toks didelis gimei?!”. Ne pats maloniausias klausimas ir ne tokia emocija, kurios tikėtumeis iš savo naujo automobilio.
Ką dar jums papasakoti?
Tie, kas pasiilgote vairavimo džiaugsmo, nebūtinai turite atsisakyti savojo buto ir pirkti naują „Porsche”. Lietuvoje šių modelių važinės vos keli vienetai, taigi visais keturiais ratais varomas „Toyota GR Yaris“ yra gerokai egzotiškėsnis automobilis už „STI” ar „EVO”. Ar su ja galima aplenkti „Lambo”? Taip, beveik visur ir visada. Jeigu kas abejoja, galėtume palenktyniauti. Ir pagaliau – sveikinu „Toyota“, iškovojus pirmąją pergalę šių metų Pasaulio ralio čempionate WRC – Monte Karlo ralyje.