Iš maždaug 3700 mobilumo produktų ir (arba) transporto priemonių, kurios bus pristatytos 2020 m. Tokijo žaidynėms, 2700 bus skirta oficialiam transporto priemonių parkui, teikiančiam transportavimo tarp įvairių olimpinių žaidynių objektų paslaugas. Tai bus rinkoje parduodamos transporto priemonės, pvz., „Mirai“ ir pan. Remiantis preliminariais skaičiavimais, 2020 m. Tokijo žaidynėms skirtų rinkoje parduodamų automobilių išskiriamas vidutinis CO2 kiekis nesieks 80 g/km*1, t. y. jis bus maždaug perpus mažesnis nei panašaus dydžio transporto priemonių parko, sudaryto daugiausia iš tradicinių benzininių ir dyzelinių modelių. 2020 m. Tokijo žaidynių metu taršos lygį planuojama dar labiau sumažinti naudojant kitus pažangius „Toyota“ mobilumo produktus ir (arba) elektrifikuotas transporto priemones, įskaitant unikalias automobilių versijas ir šiam renginiui sukurtas transporto priemones. Taip „Toyota“ siekia užtikrinti, kad oficialaus šių žaidynių transporto priemonių parko taršos lygis būtų mažiausias per visą olimpinių ir paralimpinių žaidynių istoriją.
Be to, siekiant išvengti susidūrimų ir sumažinti galimą žalą ar sužalojimus, visose rinkoje parduodamose transporto priemonėse personalui transportuoti bus įrengtos „Toyota“ prevencinės saugumo technologijos, įskaitant „Toyota Safety Sense“ ir „Lexus Safety System +“. Beveik visuose rinkoje siūlomuose automobiliuose taip pat bus įrengta išmanioji apsaugos nuo susidūrimų važiuojant mažu greičiu sistema („Intelligent Clearance Sonar“, ICS), kuri padeda sustabdyti automobilį netyčia nuspaudus akceleratoriaus pedalą.
2020 m. Tokijo žaidynes „Toyota“ parems parūpindama ne tik oficialius automobilius, bet ir kitas transporto priemones, įskaitant kuro elementais varomus viešojo transporto autobusus „Sora“, transporto priemones, padedančias įkelti keleivius į jų vietas arba turinčias rampą, kad neįgaliųjų vežimėliuose sėdintys keleiviai galėtų įvažiuoti pro galines duris, taip pat kitas transporto priemones, pvz., kuro elementais varomus šakinius krautuvus, kuriuos gamina ir platina „Toyota Industries Corporation“.
„Toyota“ veikla 2020 m. Tokijo žaidynėse pagrįsta trimis pagrindiniais principais:
Pristatydama įvairias aplinką tausojančias elektrifikuotas transporto priemones ir mobilumo sprendimus, sujungiančius „Toyota“ gamybos sistemą su įvairiomis transporto priemonėmis, „Toyota“ padės sklandžiau organizuoti 2020 m. Tokijo žaidynes ir transportuoti jų dalyvius, įskaitant aptarnaujantįjį žaidynių personalą, sportininkus ir lankytojus. Panaudodama savo robotus „Toyota“ taip pat palengvins organizacinių reikalų tvarkymą ir suteiks išskirtinius įspūdžius, pranokstančius įprastus mobilumo lūkesčius žaidynėse. Plėtodama šią veiklą „Toyota“ ir toliau sieks užtikrinti mobilumą visiems, pristatydama įvairius mobilumo sprendimus, kad 2020 m. Tokijo žaidynės taptų unikaliu renginiu.
Ilgis / plotis / aukštis (mm) | 5255 / 2065 / 2760 |
Keleivių skaičius |
Iki 20* (su vienu operatoriumi) * Gabenant keleivius su neįgaliųjų vežimėliais: iki 4 neįgaliųjų vežimėlių + 7 stovintys keleiviai |
Ilgis / plotis / aukštis (mm) | 4530 / 1840 / 1480 |
Keleivių skaičius | Iki 4 |
Stovimoji priemonė | Sėdimoji priemonė | Prie neįgaliojo vežimėlio prijungiama priemonė | |
Ilgis / plotis / aukštis (mm) | 700 / 450 / 1200 | 1180 / 630 / 1090 | 540 / 630 / 1090 |
Maksimalus greitis (km/h) | 2, 4, 6, 10 km/h (reguliuojamas) |
2, 4, 6 km/h (reguliuojamas) |
2, 4, 6 km/h (reguliuojamas) |
Nuvažiuojamas atstumas | apie 14 km | apie 10 km | apie 20 km |
Įkrovimo trukmė | 2,5 h (keičiamas akumuliatorius) |
2 h (keičiamas akumuliatorius) |
2,5 h (keičiamas akumuliatorius) |
*1 „Toyota“ skaičiavimai, pagrįsti produktų kataloguose pateikta informacija. PHEV duomenys pagrįsti „Toyota“ skaičiavimo metodais, apibrėžtais 2013 m. kovo 1 d. Ekonomikos, prekybos ir pramonės ministerijos ir Žemės, infrastruktūros, transporto ir turizmo ministerijos parengtoje ataskaitoje. Kai kurių specialiai 2020 m. Tokijo žaidynėms pritaikytų „Toyota“ automobilių degalų sąnaudų rodikliai nustatyti atsižvelgiant į svorio padidėjimą dėl adaptavimo. 2019 m. rugpjūčio 23 d. duomenys.
*2 Dvi sąvokas – „autonominis“ ir „mobilumas kaip paslauga“ – sujungiantis terminas reiškia „Toyota“ mobilumo paslaugas, teikiamas naudojant transporto priemones su automatizuotomis vairavimo technologijomis.
*3 Nuorodas į automatizavimo lygių apibrėžimus pagal SAE galima rasti čia
„Toyota Motor Corporation“ („Toyota“), pasaulinė olimpinių ir paralimpinių žaidynių partnerė, pranešė pristatysianti visą seriją elektrinių transporto priemonių, įskaitant unikalias tam tikrų automobilių versijas, taip pat transporto priemones, sukurtas specialiai 2020 m. Tokijo olimpinėms ir paralimpinėms žaidynėms. Naudodama elektrifikuotas transporto priemones, „Toyota“ kartu su Tokijo olimpinių ir paralimpinių žaidynių organizaciniu komitetu tikisi pasiekti, kad oficialaus olimpinių ir paralimpinių žaidynių transporto priemonių parko tarša bei neigiamas poveikis aplinkai būtų mažiausi per visą šių žaidynių istoriją.
2020 m. Tokijo žaidynėms „Toyota“ parūpins apie 3700 mobilumo produktų ir (arba) transporto priemonių. Didžioji dalis (apie 90 proc.) oficialių transporto priemonių bus elektrifikuotos. Tarp įvairiausių 2020 m. Tokijo žaidynių metu naudojamų elektrinių transporto priemonių bus hibridinių elektromobilių (HEV), kuro elementais varomų elektromobilių (FCEV), pvz., vandeniliu varomų „Mirai“, iš tinklo įkraunamų hibridinių elektromobilių (PHEV), „Prius PHV“ (kai kuriose rinkose vadinamų „Prius Prime“) ir akumuliatorinių elektromobilių (BEV), įskaitant APM („Accessible People Mover“), „e-Palette“ ir „TOYOTA Concept-i“. Kartu jos užtikrins didelę mobilumo sprendimų įvairovę. Tarp „Toyota“ pateikiamų elektrifikuotų automobilių bus apie 500 kuro elementais varomų elektromobilių (FCEV) ir apie 850 akumuliatorinių elektromobilių (BEV). Tai bus didžiausias iki šiol žaidynėms skirtas transporto priemonių parkas.
Toliau pateikiama informacija apie pagrindines transporto priemones, kurias tieks bendrovė „Toyota“.