Gintautas Ignotas, UAB „Tokvila“, vienos iš dviejų Vilniuje veikiančių autorizuotų „Toyotos“ atstovų vadovas, deklaruoja neišvengiamus automobilių verslo pokyčius, kurie paskatino dabar jau baigiamo objekto statybas.
„Mūsų filosofija yra tokia: masinės automobilizacijos laikai baigiasi. Tokios amerikietiškos svajonės kaip 12 juostų kelias, keturi automobiliai šeimoje – Europoje mes matome atvirkštinį procesą. Daugiau vietos užleidžiama gyventojams, dviračiams, ieškoma naujų mobilumo sprendimų, – aiškina jis. – Taip keičiasi ir mūsų profilis, nes yra klausimas, kiek laiko fizinis salonas bus aktualus. Kada nors tai išsikels į virtualiąją erdvę.“
Įmonės vadovas reziumuoja, kad nesvarbu, automobiliai bus varomi elektra ar valdomi automatiškai, jie bus daužomi ir juos reikės remontuoti.
„Ir jeigu nuomos kompanija turės automobilį, jį reikės remontuoti ir galų gale parduoti. Remonto darbų ir naudotų automobilių prekyba bet kuriuo atveju „gros“ ilgiau, nepriklausomai nuo to, kas vyks su naujų automobilių rinka“, – pasirinktas pagrindines naujojo centro funkcijas – kėbulų remontą ir prekybą naudotais automobiliais – aiškina G. Ignotas.
14 mln. Eur kainavęs plėtros etapas – neeilinio masto žingsnis automobilių prekybininkui, tačiau „Tokvilos“ vadovas sako, kad jis buvo daug kartų pamatuotas
„Galbūt mes galėjome viską daryti etapais: pirma įrengti kėbulų cechą, paskui – naudotų automobilių saugyklą, ir eiti toliau. Bet mes nebeturime laiko žengti mažų žingsnių. „Swedbank“ patikėjo mūsų planu ir vizija, kad mes orientuojamės ne į naujų automobilių verslą, bet į visą antrinę rinką“, – didžiausią plėtros žingsnį aiškina jis.
G. Ignotas sako, kad bankas padėjo finansuoti ir neplanuotai išaugusią sąmatą.
„Mes gyvename ne izoliuotoje realybėje, ir bankas reagavo lanksčiai. Visi matėme, kad metalas ir kitos medžiagos brango kartais. Pasakyčiau, kad jų tikėjimas yra didelis ir jie padėjo susitvarkyti", – aiškina vadovas.
11.000 kv. m bendrojo ploto pastatą G. Ignotas gretina su Kauno Dariaus ir Girėno stadionu, kurio vejos plotas siekia 7.000 kv. m, o bendras objekto plotas – 12.000 kv. m.
Naujojo automobilių centro dydis įspūdingai atrodo ir šalia kitų automobilių prekybos ir remonto centrų: 2019 m. pabaigoje Vilniuje atidarytas „Jutos“ įmonių grupės centro bendras plotas sudaro 8.000 kv. m, „Moller Auto Savanoriai“ naudojasi 9.599 kv. m ploto statiniu, kurio mažesnioji pusė nuomojama kitoms bendrovėms. Prieš porą dešimtmečių didžiausiu šalyje automobilių verslo objektu buvęs „Inchcape Motors“ centras Vilniuje yra 5.960 kv. m ploto.
Nuo 2004 m. „Tokvila“ veikia miesto centrinėje dalyje esančiose patalpose, kurios jau vertinamos kaip nebepatenkinančios įmonės poreikių. Dabar nuspręsta dalį jame teikiamų paslaugų iškelti į Vilniaus pakraštyje, netoli Gariūnų, esančiame 1,7 ha sklype pastatytą ir šį mėnesį pradėsiantį veikti naują statinį. Šiame sklype „Tokvila“ veiklą vykdė maždaug dešimtmetį – nuo 1994-ųjų iki 2004-ųjų.
„Logika buvo tokia, kad mes su savo veikla nebetelpame miesto centre. Viena mūsų veiklų yra prekyba naudotais automobiliais. Naujų automobilių salone galima pastatyti vieną mašiną ir sakyti, kad „iš gamyklos užsakysime maždaug tokius“, o naudotų automobilių versle rodai, ką turi, ir siūlai rinktis. Tai jau diktuoja reikiamo ploto dydį“, – plėtros motyvus aiškina „Tokvilos“ vadovas.
Be to, jis tvirtina, kad bendrovė nebenorėjo likti prie esamo veiklos modelio.
„Jeigu mes kalbame, kad naudotų automobilių pardavimas yra analogiškas naujų automobilių pardavimui, vadinasi, mes naudotus parduodame patikrintus, su gamintojo suteikiama garantija, su atidavimo procesu, su lizingais, draudimais. Tada kyla klausimas – kodėl tokį automobilį turėtume rinktis lauke, lyjant, sningant, krapštant ledą ar įkraunant išsikrovusį akumuliatorių?“ – retoriškai klausia jis.
Atsižvelgiant į prognozuojamas tendencijas, buvo nuspręsta naujam pastatui rinktis ne salono, o saugyklos koncepciją. Kitaip nei pusiau atvira „Autojutos“ saugykla Vilniuje, „Tokvilos“ vadovai nusprendė statyti uždarą ir šildomą patalpą.
Kita svarbi naujo centro dalis – kėbulų remontas, kuriam senajame statinyje itin trūksta vietos.
„Mes dabar netgi nesamdysime papildomų žmonių, o tiesiog jiems padarysime papildomos vietos. Vietoj 900 kv. m jie dabar turės 2.500 kv. m. Tie du dalykai – naudotų automobilių saugykla ir kėbulų cechas – padiktavo visą pastato dydį“, – sako G. Ignotas.
Pasak jo, dabar įmonėje dirba 5 dažytojai, turintys 4 darbo vietas vietose. Per mėnesį jie nudažo virš 250 automobilių.
Naujajame kėbulų ceche bus 10 paruošimo vietų ir gerokai daugiau erdvės, dėl ko produktyvumą tikimasi padidinti iki 350 automobilių per mėnesį.
„Norėdami dar greitėti, galime pereiti prie kito modelio, kai atsiranda žmonių, kurie tik ruošia; žmonių, kurie tik dažo ir kurie tik ruošia dažus“ ,– aiškina vadovas.
Vaikščiodamas po naujas patalpas, jis rodo, kaip patogesnis remontuojamų automobilių judėjimas leis padidinti viso centro produktyvumą.
„Dabar mūsų servise daug laiko gaištama iš vienos vietos į kitą stumdant mašinas. Tiesiog tetris“, – aiškina G. Ignotas.
Kai senasis kėbulų cechas bus iškraustytas iš senųjų patalpų, jo užimami 900 kv. m bus perleisti pagrindiniam servisui, taip bus padidintas jo pajėgumas.
„Tokvilos“ vadovas sako, kad plėtros planas buvo palengva šlifuojamas, remiantis savo ir kolegų praktika.
„Per pastaruosius 5 metus nuo pirminės idėjos iki dabartinio rezultato buvo kokios 2 ar 3 iteracijos. Kai „Autojuta“ baigė statybas, mūsų projektas jau buvo popieriuje. Ir kai mes nuvažiavome į „Autojutą“ pažiūrėti, mums tai buvo lyg idėjų vizualizacija. Be to, lankėme nemažai salonų Baltijos šalyse, važiavome į Austriją – tada projektai ir vėl buvo keičiami“, – pasakoja pašnekovas.
Pastate – tiek viduje, tiek lauke – yra 16 elektromobilių įkrovimo stotelių, šeimininkai planuoja ant stogo įrengti 680 kW galios saulės elektrinę. Tai tiektų maždaug 80% abiejų pastatų sunaudojamos energijos.
Unikali naujojo centro ypatybė – uždara automobilių bandymo trasa, įrengta buvusiame išvažiavimo į magistralę kelyje. G. Ignotas aiškina, kad klientai galės pasiimti bet kurį automobilį iš saugyklos ir jame pasivažinėti. Kadangi važinėti uždaroje trasoje nėra būtina pirkti privalomojo draudimo, tai prekybininkui leis gauti apčiuopiamą naudą ir supaprastinti bandymų procesą.
G. Ignotas pasakoja, kad naujame pastate bus įrengtas pirmasis Baltijos šalyse naujos „Toyotos“ koncepcijos salonas.
„Šiandien klientas prieina prie vadybininko darbo vietos ir ten bendrauja, o dabar darbuotojas nueis ten, kur patogu klientui. Tam bus atskiros zonos su skaitmeniniais ekranais, o vadybininkai neturės jiems skirtų darbo vietų, – aiškina jis. – Šiandien mes jau nebeturime atskirų naujų ir naudotų automobilių vadybininkų – mūsų darbuotojai pradeda siūlyti tiesiog mobilumo sprendimus. Atsižvelgiant į kliento biudžetą, siūlyti naujų ir naudotų automobilių, juos po kurio laiko atpirkti, nuomoti.“
G. Ignotas sako, kad, atidarius naująjį objektą, šiuo metu kiek per 100 darbuotojų turinčios įmonės personalo dydis keisis nedaug.
„Atsiras papildomų priėmėjų ir galbūt asistentų, 2–3 papildomi mechanikai ir 2 papildomi pardavėjai“, – skaičiuoja jis.
Naudotų automobilių salone yra dvi atidavimo zonos: viena skirta „Toyotos“ automobiliams, antroji – visiems kitiems. Tai taip pat rodo pasiruošimą bendrovės veiklos plėtrai.
„Mes čia turime sutalpinti apie 250 automobilių. Vienas klausimas – ar mes tikrai tokį kiekį galėsime užpildyti vien „Toyotomis“, kitas – norintys pas mus pasikeisti automobilį dabar nebūtinai važinėja „Toyota“. Ir mes pasiūlysime atpirkti automobilį, kurį tas žmogus turi“, – aiškina G. Ignotas.
Jis kalba, kad kol kas tokie atvejai yra atsitiktiniai, bet netolimoje ateityje taps papildomu verslu. Analogiškas paslaugas siūlo ir daugiau specializuotas patalpas turinčių autorizuotų gamintojų atstovų, pvz., „Inchcape“, „Moller Auto“ ar „Autojuta“.
„Didžiausia šio verslo problema – kaip greitai gali paruošti automobilį parduoti. Investicijos į 250 naudotų automobilių kainuoja, todėl kuo ilgiau juos ruoši – tuo daugiau pinigų reikia“, – aiškina „Tokvilos“ vadovas.
Dalis naujojo „Tokvilos“ centro suplanuota būtent tokiam naudotų automobilių paruošimui.
Šiemet bendrovė ketina parduoti apie 2.500 naujų automobilių – šis kiekis panašus, kaip ir prieš metus. Tačiau prekyba naudotais automobiliais auga kaip ant mielių. „Prieš 3 metus jų pardavėme 150, pernai – 350, šiemet baigsime su 600, o kitų metų planas – 1.200“, – skaičiuoja G. Ignotas.
Toks augimas leis gerokai transformuoti ir įmonės finansinius rezultatus, kuriuose taip pat atsispindės ir nauji, didesni kaštai.
„Nuo kitų metų atsiras įmokos bankui, išlaikymo kaštai, bus naujų darbuotojų, – sako vadovas. – Bet skaičiuojame, kad blogiausiu scenarijumi šį pastatą galėtų išlaikyti ir senasis centras Žalgirio gatvėje. Bet, augant naudotų automobilių prekybai, gali būti ir atvirkščias procesas – šitas centras išlaikys kitą saloną.“
Linas Butkus
„Verslo žinios"
Publikuota: 2022-11-08